söndag 4 oktober 2009

Lov

Hej allihopa, nu är jag tillbaka på universitetet efter en veckas ledighet. Fredagen innan jag åkte hade jag en tenta som var jätte svår, så nu får vi alla hålla tummarna att det gick vägen.

På lovet åkte vi ett gäng på 12 personer till norra Botswana.
Vi åkte kanot på okavango deltat, min och matts kanot höll på att sjunka mitt bland flodhästarna så vi fick byta till några fiskares kanot, även den tog in vatten min inte lika mycket iaf.

Vi tältade i moremi game reserve, det blev bäck mörkt om natten och vi fick inte lämna tältet när det blev mörkt pågrund av de vilda djuren som strök om kring. Platsen där vi slog upp tältet på var ca 50 meter från vart vi sett elefanter tidigare.

Vi körde igenom chobe nationalpark, såg massa djur. I chobe åkte vi även på en båt tur i tre timmar, det var nästan min favorit vi kom väldigt nära djuren. Vid ett tillfälle kom vi riktigt nära en flock elefanter som gick ner till vattnet för att dricka där vår båt låg till. Vår guide försökte starta båten för att flytta på oss ifrån elefant flocken men fick inte igång båten , vi satt fast i kanske 4 minuter innan vi kom loss. Då var jag riktigt rädd.
På torsdagen vi till zimbabwe för att besöka Victoria fallen, det var fantastiskt vackert. Jag åkte "linbana" eller var man ska kalla det, över fallen och så gjord vi water rafting på floden nedan för. Var jättekul, ni får se DVD när jag kommer hem nästa söndag.

Det är med blandade känslor som jag kommer att åka hem, det känns som att jag är mitt uppe i allting och då ska jag börja säga hejdå till alla nya kompisar som kommer att vara kvar terminen ut, avsluta min kurser och aktiviteter..men samtidigt ska det bli roligt att komma hem och träffa alla igen, det kommer att bli så kul!

Men inan det har jag en hektisk vecka framför mig, med slut tentor och betyg som ska ordnas så jag måste fortsätta plugga nu.

Men en sak är säker och det är att jag är inte klar med Afrika! måste komma hit snart igen!

1 kommentar:

  1. jobbigt som du skriver, att slita upp från alla när du kommit in i det. här hemma är det kallt och trist! ska bli kul att se dig igen :) lycka till ni sista veckan, och hoppas hemresan går smidigare. puss

    SvaraRadera