söndag 6 september 2009

Johannesburg





Internet funkar inte på mitt rum längre, vilket gör att jag inte har kunnat skriva på länge.



Förra helgen var jag i Johannesburg tillsammans med 13 andra utbytesstudenter. Det är ca 40 utbytersstudenter här från alla möjliga delar av världen. Från Skandinavien är vi 4 från norge, 2 finskor och så 3 svenskar.


Johannesburg fick mig att tänka på London husen av tegel, de breda gatorna med träd på sidorna de röda dubbeldeckade bussarna.


Jag har lärt mig mycket om Sydafrikas historia, så intressant! Detta var vad vi gjorde i Johannesburg.


*Åkte en guidad tur genom staden besökte museum.


*Var på apartheid museet (Det känns som att det fortfarande är apartheid i Johannesburg, vissa områden och resturanger finns det bara vita och tvärtom. I soweto bor det ex fortfarnde inga vita)

*Var i Soweto, kollade in Mandelas gamla hus + det nya.


* Besökte Lion Park ( kom riktigt nära djuren, klappade lejonungar, fler bilder finns på fecbook)


* Shoppade


1 kommentar:

  1. Å, en sån söt lejonunge! Kul att läsa om dina upplevelser Anna. Du ska veta att dina kurskamraters utbildning just nu verkar banal i jämförelse med vad du och Tina får uppleva. Snacka om Lära för livet! Kram från Carina G.

    SvaraRadera