söndag 6 september 2009

Veckan



Vädret börjar bli riktigt varmt nu, kvällarna är behagliga och jag behöver inte längre sova med tre täcken.



Skolan denna veckan har gått snabbt. Onsdagarna är roligast för då har jag praktik, det är intressant även om sjuksköterskorna känns mer eller mindre utbrända och inte ger oss studenter någon större uppmärksamhet speciellt inte om du inte pratar setswana. De två senaste veckorna har jag varit på Mödravårdcentralen och BVC.



Fick i onsdags tillbaka en skriftlig uppgift. Fick bra % vilket var extra skönt eftersom läraren innan hon gav tillbaka uppgiften gav muntliga kommentarer inför hela gruppen om hur bra eller dålig man presterat . Kommentaren jag fick ” Ditt arbete var mycket bra, du borde läsa upp vad du skrivit för de andra eleverna”. Jag hoppas att det kommer att gå bra i de andra kursarna, det tar lång tid att läsa på engelska och jag vet inte alls vad förväntningarna är på oss elever eller hur proven är upplagda. Denna vecka har jag börjat spela tennis och gå på aerobic båda aktiviteterna är varje dag kl17. Ibland har de inte musik till aerobicen. Universitetet erbjuder flera aktiviteter gratis för oss studenter du kan spela basket, fotboll, simma, boxing, kör, instrument, traditionell dans m.m


Det är lätt att skaffa sig vänner, och jag blir hembjuden till fest och bröllop till folk jag inte känner. Alla vill prata och byta nummer, vara ens kompis, det är kul. Men emellanåt måste jag säga nej. Och en del killar är inte blyga precis, ibland önskar jag att jag kunde spela in vissa konversationer för det är ingen som kommer tro mig när jag kommer hem.


Denna helgen var jag på fest på fredagen jätte trevligt, på lördagen gick jag och tre andra tjejer till ett hotell, där stannade vi hela dagen solade och badade. På kvällen blev jag bjuden på middag och idag har jag tvättat.

Take care!

1 kommentar:

  1. vad kul att dom är så gästvänliga, en upplevelse att få gå på afrikanska bröllop :)
    grattis till resultatet på uppgiften, alltid kul att få ett erkännande för något man gjort :) puss min vän

    SvaraRadera